W dniach 10 i 11 maja Stowarzyszenie Wolna Przedsiębiorczość  zorganizowało szkolenie poświęcone tematyce związanej ze skutecznym pozyskaniem klienta na rynkach zagranicznych w ujęciu strategii marketingowej.

Podczas szkolenia wskazano, iż skuteczna strategia marketingowa niezależnie czy będzie realizowana w Polsce, czy za granicą musi być budowana we właściwy sposób, z uwzględnieniem rodzaju oferowanego produktu lub usługi, właściwie skalkulowanej ceny, miejsca prowadzonej sprzedaży oraz przede wszystkim specyfiki klienta, do którego kierujemy dany produkt czy usługę.

W trakcie szkolenia zaprezentowano różnego rodzaju narzędzia wykorzystywane w międzynarodowych działaniach promocyjnych oraz ich przykładowe zastosowanie praktyczne.

Uczestnicy spotkania odnosząc się do prezentowanych podczas szkolenia zagadnień zwrócili uwagę na chęć poszerzenia wiedzy w zakresie:

-              nawiązywania relacji b2b (rekomendowane narzędzia i sposoby, dobre i złe praktyki)

-              zasad pozycjonowania stron internetowych (SEO) w handlu międzynarodowym zarówno w kontekście technicznym jak również zawartości strony

-              zasad wykorzystania mediów społecznościowych w kontaktach z klientem międzynarodowym oraz właściwego przygotowania treści komunikatów

-              zasad właściwego przygotowania treści materiałów promocyjnych związanych z działaniami na rynkach zagranicznych – głównie w zakresie właściwego dobru słów i kontekstu znaczeniowego

-              zasad efektywnego tworzenia filmów reklamowych dla odbiorców na rynkach zagranicznych

-              ochrony własności intelektualnej

 

Do pobrania:

1. "Jak skutecznie pozyskać klienta na rynkach zagranicznych - zagadnienia marketingowe dóbr konsumpcyjnych."